פלוג: "ציוני הבנות במגזר החרדי נמוכים מציוני הבנות בחינוך הממלכתי"

דוד לזר | צילום: יוני אייזנשטיין 1 Comment on פלוג: "ציוני הבנות במגזר החרדי נמוכים מציוני הבנות בחינוך הממלכתי"
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, נשאה היום דברים בקמפוס החרדי בירושלים של הקריה האקדמית אונו. בדבריה התייחסה למצב המאקרו כלכלי במשק, ובהמשך דנה בחוזקות ובאתגרים העומדים בפני המשק הישראלי, תוך מתן דגש על האתגר שבשילוב האוכלוסיה החרדית בכח העבודה.

לדברי פלוג, "ישראל היא אחת המדינות בעלות רמת אי השוויון בהכנסה הגבוהה ביותר בעולם, למרות שיפור קל שחל בשנים האחרונות. שיעורי העוני הגבוהים מהווים גם הם אתגר משמעותי".

מבחינתה "תחולת העוני בקרב משקי בית חרדים (47%) וערבים (54%) גבוהים משמעותית מאשר באוכלוסיה הכללית (12.5%). מגמות אלו הן תוצאה גם תוצאה של השתתפות נמוכה יחסית בכח העבודה, ושיעורי השכלה נמוכים יחסית".

עוד אמרה כי "בשנים האחרונות ההישגים של מערכת החינוך הישראלית נמוכים מהממוצע במדינות ה-OECD , וזהו בהחלט מצב מטריד, בעיקר עבור מדינה שאסטרטגיית הצמיחה שלה מתבססת על ההון האנושי. אין לנו ממצאים של המבחנים הבינלאומיים לבנים חרדים, אולם ניתן לראות שעבור הבנות במגזר החרדי הציונים נמוכים מאשר אצל הבנות בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי".

"שיעורי התעסוקה בישראל דומים לאלו של מדינות ה-OECD, ושיעור התעסוקה של הנשים החרדיות הוא מאוד דומה לממוצע הכללי. מנגד, שיעורי התעסוקה של גברים נמוכים במיוחד".

"על פני זמן, ניתן לראות עלייה חדה בתעסוקה אצל הנשים החרדיות, אולם לא ניתן להבחין במגמה כזו אצל הגברים החרדים. זוהי גם כמובן תוצאה של מגמות ההשכלה – שיעורי ההשכלה הגבוהה בקרב האוכלוסיה החרדית נמוכים במיוחד, ולא ניתן להבחין ברמה גבוהה יותר של בעלי תואר אקדמי בקרב הצעירים יותר – זוהי בהחלט תופעה מדאיגה".

"ניתן לראות שבקרב הסטודנטים החרדים ישנה התמקדות במקצועות כגון מנהל עסקים ומשפטים – ואצל הנשים ישנה גם התמקדות במקצועות טיפוליים, לאורך זמן, איננו רואים גידול בשיעורי בעלי ההשכלה הגבוהה בקרב הגברים החרדים, אין ספק שהדרך להשתלב בצורה מוצלחת בשוק העבודה היא לרכוש השכלה אקדמית – ניתן לראות שבעלי התארים נהנים משיעורי תעסוקה גבוהים בהרבה, וגם רמות שכר גבוהות בהרבה, מאלו שאינם מחזיקים תואר כזה", אמרה פלוג.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לגבי התואר הראשון? בטח, יש לנו ילדים ובית, בניגוד להם.